Hastánc

A hastánccal 2006 szeptemberében ismerkedtem meg. Szigeti Katától kezdtem el tanulni, természetesen raqs sharki stílusban. Sopron környékén sok fellépési lehetőség adódott, esküvők, falunapok, egyéb kulturális rendezvények, így viszonylag gyakran adódott lehetőség az új koreográfiák bemutatására.

2009-ben, egyetemi tanulmányaim megkezdése miatt Pécsre költöztem, így Indzsi Deniznél folytattam a hastáncot. Nála a török stílussal ismerkedtem meg, illetve belekóstoltam az afro-hastánc, a flamenco-orientál, és az indiai stílusba is. 2010 óta a tánciskola társoktatója is vagyok, raqs sharki stílust tanítok, illetve koreográfiákat tervezek és tanítok be.

Az alábbiakban olyan cikkek olvashatóak, amelyeket a hastánccal kapcsolatban írtam:

• Kezdők gyakori kérdései – Avagy hogyan vágjunk bele a hastáncba? - 2010

• A háremhölgyektől napjaink hastáncosáig - 2010

• Én és a tánc - 2010

 

Oszmanli

Egyedülálló táncstílus, mely Indzsi Deniz gyermekkori öröksége. Könnyed, finom mozdulataiba szerettem bele, melyek reneszánsz bájt kölcsönöznek a táncnak. Ahogy annak lennie kell, rajongásból kezdtem bele az elsajátításába, azonban kezdetektől fogva komolyabb szándékok is megfogalmazódtak.

Az oszmanli tánc sajátosan nagy és színes múltra tekint vissza. Kezdetben az oszmán birodalom udvari tánca volt, mely aztán fokozatosan török lakodalmi tánccá, majd az Égei-tenger partján elterjedt orientális néptánccá alakult, ugyanakkor a Balkánon is elterjedt. Női szóló változatában a táncnak külön etikettje van, mely a zenész és a táncos játékos párbeszédét szabályozza. Jellemző rá a kézben forgatott, kis kendő használata. (forrás: www.indzsideniz.hu)

A hagyományápolás és a régmúlt felidézése tehát fontos része a táncnak. Emellett méltó helye van a magyar hódoltságot, illetve török időket felelevenítő műsorokon és programokon. Hiteles képet nyújt az akkori idők oszmán udvaráról.